Cum poate optimizarea SEO si promovarea site-ului web sa te ajute sa cresti vanzarile si sa ai un avantaj competitiv ?
Orice strategie de marketing are drept scop cresterea vanzarilor si obtinerea de avantaje competitive, cumulative si sustenabile.
In mediul competitiv al zilelor noastre, optimizarea SEO si administrarea siteului unei companii sunt aspecte la fel de importante ca si construirea unui plan de afaceri sau decizia de reinvestire a profitului.
In randurile de mai jos voi incerca sa va explic cateva dintre cele mai importante strategii si tactici de marketing care ar trebui sa fie implementate cu seriozitate si utilizate de firmele care doresc sa desfasoare campanii de marketing online.
“Primul pas de baza, esential pentru orice campanie de Marketing Online este Optimizarea SEO a site-ului web” .
La baza oricarui efort legat de strategiile de marketing online sta site-ul web.
Este absolut esential ca oricine a construit si va administra site-ul web sa cunoasca foarte bine cum functioneaza motoarele de cautare si sa inteleaga la fel de bine instrumentele de analiza si de implementare a cuvintelor cheie, nu numai in URL-uri ci si in numele fisierelor gazduite pe website.
Optimizarea SEO website
Optimizarea SEO website consta, in mare parte, in optimizarea adreselor URL, a titlurilor, subtitlurilor, a textului, meta-tagurilor, imaginilor, timpului de incarcare a paginiilor, structura interna a link-urilor, clasificarea in categorii a continutului cu scopul de a creste vizibilitatea site-ului tau fata de altele similare.
Sunt sute de elemente verificate in algoritmii unui motor de cautare si este absolut necesar sa lucrezi cu profesionisti in optimizare SEO pentru site-ul tau web, profesionisti care te vor ajuta cu siguranta la implementarea campaniilor de marketing prin intermediul motoarelor de cautare.
Strategia de creare a Link-urilor (Link Building)
Un rol foarte important in cresterea in page rank(PR) in motoarele de cautare il ocupa crearea de link-uri de calitate catre site-ul web. Inca din aprilie 2012 a intrat in actiune Google Penguin, acesta fiind conceput in asa fel incat ca sa poti creste in page rank atunci cand ai link-uri de calitate directionate catre site-ul tau.
Modalitatea principala, si in acelasi timp si cea mai simpla de obtinere a link-urilor de calitate catre site, este aceea de a avea pe website continut de calitate (cu alte cuvinte continut interesant, corect si unic).
Continutul de calitate atrage el insusi vizitatori care, considerand ca informatiile postate pe un website sau un blog sunt valoroase, le vor distribui fara costuri, catre alti vizitatori, prin intermediul retelelor de socializare sau alte canale.
Relatiile cu publicul online
Atunci cand esti interesat sa-ti construiesti o reputatie, sa iti cresti credibilitatea este important sa ai in vedere anumite strategii de comunicare, adica sa te folosesti de relatiile publice.
In acest scop vei fi nevoit sa identifici publicul caruia te adresezi, sa descoperi ”vocea” care atinge acest public si, nu in ultimul rand sa descoperi modul cel mai eficient in care mesajul tau ajunge la acest public tinta.
Relatia cu publicul s-a schimbat radical in decursul ultimilor cativa ani. Retelele de socializare joaca acum un rol important in relatiile cu publicul.
Pagini aurii sunt deja istorie …. Acum metodele de cautare sunt mult mai simple si, de cele mai multe ori poti contacta pe oricine prin blogul lui sau una din retetele de socializare pe care le foloseste cum ar fi Facebook, Twitter, Google Plus sau oricare alta pe care o utilizeaza (sunt o sumedenie).
Nu de putine ori jurnalistii si bloggerii sunt cei care aduc notorietate unui site, asa ca este important sa le atragi atentia printr-un continut unic si interesant. Nu strica nici sa fi activ in mediul online interactionand cu fanii sau cu cei care urmaresc postarile tale.
Social Media Marketing (SMM)
Potentialii tai clienti folosesc Social Media, asa ca este esential ca si tu sa intri in trend si sa comunici cu ei prin aceleasi metode. Trebuie sa creezi continut interesant pentru a-i atrage si a-i face sa il distribuie la randul lor mai departe.
Acest lucru te ajuta si iti intareste pozitia in retelele de socializare. Pentru ca SEO este bidirectional, facandu-si simtita prezenta atat direct cat si indirect prin social media, seruind si distribuind materiale interesante poti impusca 2 iepuri dintr-un foc facand o conexiune a strategiilor printr-un API sau aplicatie care iti conecteaza conturile social media intre ele.
Marketing de continut
Continutul nu mai este o parte optionala in planificarea strategiilor de vanzare online. Daca nu ai continut bun , optimizarea SEO, retelele de socializare si strategiile de relatii cu publicul vor suferi considerabil. Fii pregatit sa angajezi oameni competenti care sa iti creeze si sa iti scrie articole unice, inspirate si care sa prezinte interes catre blog, videoblog, grafica informativa, e-books si altele. O planificare riguroasa si un test al vitezei de reactie privind transmiterea informatiei concepute prin canalele de socializare sunt importante, de asemenea.
Marketingul de cautare platit
Marketingul platit prin Google este motivul principal pentru care stam scai lipiti de el de fiecare data cand cautam ceva pe internet. Google castiga enorm din campaniile de promovare si de aceea o sa ramanem impreuna cu el mult timp de acum inainte. In timp ce optimizarea SEO pentru motoarele de cautare este una dintre cele mai bune tactici de recuperare a investitiei, vedem ca fara promovare platita rezultatele sunt mai putin consistente.
Email Marketing–ul sau newsletter-ul
Campaniile de e-mail marketing au cele mai bune rezultate privind recuperarea investitiilor in publicitatea online. Newsletter-urile te ajuta sa pastrezi constant legatura cu clientii, sa ii tii la curent cu noutatile si produsele/serviciile firmei tale. Totusi nu este foarte greu sa ajungi in zona SPAM si sa fi tratat ca atare figurand din ce in ce pe mai multe liste negre. Cei care primesc emailurile tale trebuie sa se inscrie singuri pentru primirea acestora pentru a te putea asigura ca nu iti trimit ofertele in casuta de spam imediat ce le primesc. O baza de date consistenta este un atu, insa mult mai important este atragerea la newsletter-ul nostru.