Ce este link bulidingul? Link building-ul este procesul prin care reusesti sa achizitionezi link-uri noi (backlink-uri) pentru site-ul tau de la alte website-uri. Scopul majorității campaniilor de link building este creșterea traficului de căutare, viitor, de la Google, deși legăturile de pe site-uri populare (cum ar fi ziarele) sunt, de asemenea, o sursă excelentă de trafic de referință. Dupa o cercetare proprie am constatat că popularitatea link-urilor (numărul de linkuri inbound către un site / pagină) continuă să aibă o corelație crescuta cu clasamentul Google. 1.Ce fel de link-uri fac vreo diferenta ? În termeni super simpli, fiecare link dintr-un site web este considerat un vot. Cu cât se acumulează mai multe voturi, cu atât este mai probabil ca acestea să apară intr-o anumită interogare de căutare. Există o serie de factori ce determină ponderea pe care Google o va aloca unui anumit link și cât de probabil va fi să influențeze clasamentele viitoare. Acestia includ: 1.1 Autoritatea paginii / site-ului de legătură Pe măsură ce un site acumulează link-uri, autoritatea lui crește. la randul lui va fi capabil să transmită mai multă autoritate (voturi) când se leagă de alt website. Deci, un link de la un site cu autoritate mare (cum ar fi CNN) va fi, în general, mai puternic decât un link de la un site cu autoritate mica (de exemplu, un site nou fără link-uri proprii gen http://spicywhispers.ro). Exista 2 valori care vă pot ajuta să determinați autoritatea unei pagini sau a unui site de legătură:
- Domain Rating (DR) – se referă la puterea generală (autoritate) a unui site și este măsurată de la 0 la 100 – 0 fiind lipsa totala de autoritate (de exemplu, un site nou fără backlink-uri) și 100 fiind cea mai mare.
- URL Rating (UR) – se referă la puterea (autoritatea) unei pagini individuale și se măsoară de la 0-100.
1.2 Link-urile NoFollow Anumite link-uri (de exemplu, link-uri din comentariile de pe blog) pot avea aplicat atributul rel = „nofollow”.
Acesta este un link nofollow
Pentru a respecta regulamentul Google, link-urile plătite ar trebui să aibă, si ele atributul rel=”nofollow”. Atributul nofollow instruiește practic motoarele de căutare să nu urmeze link-ul și, în teorie, legăturile cu acest atribut nu ar trebui să contribuie la clasamente. Opiniile intre cei care executa optimizare SEO sunt totusi impartite, chiar daca regula de la google este clara. Cel mai bun exemplu ar fi legat de link-urile de la wikipedia care sunt nofollow, multi din cei care faca SEO contrazic aceasta regula, considerand ca link-urile sunt benefice pentru clasamente din cauza autoritatii ridicate a site-ului. În timp ce link-urile normale plasate corect sunt preferate, o legătură nofollow calitativa poate contribui la clasamente și va fi, cu siguranță, o legătură foarte bună de achiziție. În plus, un amestec de link-uri normale si „nofollow”, va avea ca rezultat un profil de backlink mai natural. 1.3 Amplasarea link-urilor Este posibil ca motoarele de căutare să ofere mai multă atentie anumitor tipuri de linkuri. De exemplu, un link text din interiorul conținutului unui paragraf poate avea mai multă autoritate decât un link aflat intr-o bară laterală sau din footer. Acest lucru se datorează faptului că este mai probabil ca o legătură într-conținut să fie: – Editorial – Ceva pe care chiar sa apesi – Înconjurat de text relevant (care sa arate relevanța link-ului) Brevetul Google „Reasonable Surfer”, depus în 2004 și aprobat în 2010, sugerează că Google va încerca să determine cât de probabil este un „click” pe un link și să ia în considerare acest lucru atunci când decide ce relevanta va avea link-ul respectiv. Acestea fiind spuse, există dovezi că Google continuă să dea greutate legăturilor de la subsoluri, bare laterale etc. atunci când site-ul de legătură este considerat cu autoritate. Acest studiu recent realizat de Viperchill a demonstrat că brandurile importante folosesc legăturile de subsol pentru a influența (și a domina) rezultatele in căutări. 1.4 Anchor Textele Motoarele de căutare foloesc de mult timp Anchor Textele, ca factor de clasificare (adică cuvintele folosite pentru a crea link-uri). De exemplu, este posibil ca o pagină de site cu cuvantul cheie targetat de „Bilete de avion” să beneficieze de un procent din link-urile ei care conțin această expresie; într-o formă de potrivire exactă sau partiala: – Potrivire exacta: Bilete de avion – Potrivire partiala: aceasta pagina este despre Bilete de avion Deși cunoastem deja că utilizarea cuvintelor cheie anchor text au un impact pozitiv asupra clasamentelor, trebuie subliniat faptul că utilizarea excesivă a ancorelor bogate în cuvintele cheie pot avea efecte opuse. Prea multe texte ancora pot fi un semn de manipulare și pot provoca sancțiuni pe parte de link-uri, cum ar fi: Google Penguin. 1.5 Link-urile relevante Există o serie de factori ce pot influența „relevanța” unui link și greutatea pe care Google o atribuie ulterior. Acestea includ: -Textul de ancorare (vezi mai sus) -Alte link-uri externe din pagină Este, de asemenea, probabil (și logic) că textul care înconjoară imediat un link este un semnal important de clasificare. Google deține un brevet (înregistrat în 2004) numit „Rank bazat pe context de referință”, care ar putea fi interpretat ca un model pentru a deduce contextul din textul înconjurător. Ablitatile necesare pentru crearea de link-uri eficiente Crearea link-urilor eficiente in perioada post-penguin combină o serie de abilități, iar constructorul modern de link-uri trebuie să fie un tip:
- cu un proces de gândire logic și analitic (analiza și strategie concurenta)
- cu o minte creativă (idei de momeală și idei de conținut)
- cu abilități excelente de comunicare (networking și outreach)
Am putea spune că construirea unor link-uri eficiente include elemente al psihologiei umane. Înainte de a trece la strategii individuale de construire a link-urilor, putem să examinăm, mai amanuntit, 2 dintre cele mai importante abilități de construire a acestora si anume:- cercetarea competitiei si outreach-ul.
- Cercetarea competitiei
Un punct foarte bun de plecare pentru majoritatea campaniilor de construire a link-urilor, este de a analiza profilurile backlink ale site-urilor concurente. Ahrefs este un program foarte bun care accesează cu crawlere web-ul într-un mod asenamator cu cel al Google și colectează datele backlink-urilor, ce leagă site-uri și pagini, pentru fiecare site descoperit. Aceste date pot fi accesate în rapoarte de referinta „referința de domeniu” (mai jos), care arată toate domeniile care leagă un anumit site sau o pagină web. Ce obtineti analizând profilurile backlink ale mai multor concurenți: – Perspective noi asupra strategiilor lor de construire a link-urilor – Gasiti oportunități de replicare a link-urilor lor In mare chestia este de a afla cum (sau de ce) concurentul dvs. a primit un link special și de a determina dacă este ceva ce puteți replica. Cand o sa va apucati de asta probabil că veți dori să începeți cu câteva „victorii rapide” Iată câteva exemple de link-uri mai ușor de reprodus:
- Linkuri generate de utilizatori – profiluri sociale, site-uri video, comentarii blog etc.
- Linkuri postate ca vizitatori – Puteti sa intrebati direct detinatorul site-ului respectiv printr-o postare. (sau un mesaj direct)
- Link in o pagină de resurse – intrebați direct dacă va poate adăuga resursa respectiva.
Mai greu de reprodus vor fi link-urile editoriale autentice cu piese de conținut care sunt populare de pe site-ul concurentului dvs. Strategii de constructie a link-urilor Cele mai bune instrumente de link building