Modelul T și Efectul său asupra Mass-Media: Reflectarea Istoriei
Un antreprenor care a revoluționat industria automobilelor a decis că acum trebuie să schimbe modul în care lumea gândește, așa că a achiziționat o proprietate media pe care să o folosească drept megafon. Ieșirile sale publice validează cele mai rele impulsuri ale multora, încurajând în același timp dușmanii democrației la nivel mondial.
Deși aceasta pare a fi povestea lui Elon Musk și a site-ului său de socializare X în 2025, a fost, de asemenea, povestea lui Henry Ford și ziarului său, The Dearborn Independent, în anii 1920. Ford, inventatorul Modelului T, a cumpărat un săptămânal suburban și l-a remodelat pentru a-și împinge vederile antisemite. The Dearborn Independent a publicat o serie îndelungată intitulată ‘Evreul Internațional’, care îi învinovățea pe evrei de relele lumii și a publicizat ‘Protocoalele Înțelepților Sionului’, un document fals. Naziștii i-au acordat lui Ford o medalie.
Ford a fost poate cel mai flagrant exemplu dintr-o lungă tradiție de magnați care au achiziționat platforme media și apoi le-au folosit pentru a promova vederi odioase. Acești magnati adesea utilizau ultimele inovații tehnologice pentru a ajunge la cel mai larg public, fie că erau prese de ziare de mare viteză sau, în cazul lui Ford, rețeaua sa de dealeri auto.