SEO

Cele mai bune practici SEO privind URL-urile

URL-ul descrie o pagina sau un website vizitatorilor si motoarelor de cautare. Secretul pentru o crestere mai buna in rank-ul Google si al celorlalte motoare de cautare este acela de a pastra relevanta si acuratetea acestor URL-uri

Pentru ca URL-ul unui document web sa fie ideal ar trebui sa fie cat mai clar, descriptiv si mai scurt posibil. Daca de exemplu structura unui website are mai multe nivele de fisiere si de meniuri in URL-ul respectiv vor fi precizate toate aceste nivele sub forma de folder si sub-folder. URL-urile pentru pagini ar trebui sa fie descriptive si in acelasi timp cat mai scurte, pentru ca atunci cand un vizitator acceseaza URL-ul, acesta sa aibe oarecare idee la ce sa se astepte sa gaseasca in pagina respectiva.

Comparatia URL-ului pentru un aparat foto Canon EOS 70D

  1. eMag.ro – http://www.emag.ro/aparat-foto-dslr-canon-eos-70d-20-2mp-wi-fi-black-obiectiv-ef-s-18-55mm-stm-ac8469b011aa/pd/DWMRQBBBM/
  2. Canon.com – http://www.usa.canon.com/cusa/support/consumer/eos_slr_camera_systems/eos_digital_slr_cameras/eos_70d
  3. DPReview.com – http://www.dpreview.com/products/canon/slrs/canon-eos70d

In exemplele 1 si 2 un utilizator poate avea doar o vaga idee unde ar putea redirectiona URL-ul respectiv. Pe cand cu exemplul nr.3 este foarte usor de dedus ca este vorba de un review pentru un aparat de fotografiat Canon EOS 70D si ca acesta este subiectul principal din acea pagina web.

In plus fata de problemele de lungime si claritate, este de asemenea important sa pastrati URL-urile limitate la cat mai putini parametri dinamici posibili. Un parametru dinamic este o parte a URL-ului care furnizeaza date la o baza de date, astfel incat inregistrarile corespunzatoare pot fi preluate.

De retinut este ca in ambele cazuri atat emag si canon folosesc URL-urile cu parametri dinamici parametri ce se regasesc in numar mai mare de 3. Intr-un URL ideal, nu ar trebui sa existe mai mult de doi.

Reprezentanti ai motoarelor de cautare au confirmat in repetate randuri ca URL-urile cu mai mult de doi parametri dinamici nu pot fi vizitati de spideri decat cu exceptia cazului in care acestea sunt percepute ca deosebit de importante (de exemplu, au foarte multe alte link-uri directionate spre ele).

Trei beneficii principale ale URL-urilor

  1. Semantica

O adresa URL at trebui ca din punct de vedere semnantic sa aibe sens. URL-ul din exemplul nr. 3 de mai sus este un exemplu foarte bun de URL, cu sens semantic foarte bine defint.(asta presupunand ca subiectul din pagina este despre aparatul de fotografiat respectiv). Este simplu si in acelasi timp si util sa iti dai seama de subiectul principal dintr-o pagina doar examinand adresa URL, atat pentru oameni cat si pentru motoarele de cautare.

  1. Relevanta

Un alt beneficiu pe care il are un URL corect din punct de vedere semantic este acela ca webmasterii le prefera deoarece le este mult mai usor sa faca referire la cuvintele chieie pe care URL-urile le contin. Acestea sunt utilizate pentru determinarea relevantei si in calculul clasamentelor, la fel ca tag-urile titlurilor.

  1. Link-uri

URL-urile bine scrise au avantajul suplimentar de a servi drept propriul lor text ancora cand sunt copiate si inserate ca link in forumuri, blog-uri sau in alte locatii on-line. In exemplul 3, un motor de cautare ar putea vedea URL-ul http://www.dpreview.com/products/canon/slrs/canon-eos70d si da rank paginii pentru termenii din URL, cum ar fi: dpreview, canon, slrs, eos si chiar 70d.

error: Continutul este protejat !!!